sobota, 16 czerwca 2012

PLACKI ZIEMNIACZANE

  PLACKI ZIEMNIACZANE

 -1kg kartofli,
-1-2 cebule,
-2 jajka,
-2 łyżki maki,
-sól i pieprz,
-tłuszcz do smaku.

Ja dodałam jeszcze troszkę cukru.

Kartofle umyć, obrać, opłukać  zetrzeć na drobnej tarce i lekko odcisnąć.
Cebulę obrać i utrzeć na tarce.
Do utartych kartofli dodać mąkę, cebulę i jajka, posolić i dodać pieprz.
Na patelni rozgrzać tłuszcz i kłaść łyżką porcje ciasta.
Rumienić po obu stronach.

SMACZNEGO!!!


Przepis pochodzi z książki kucharskiej "Kuchnia Polska".

16 komentarzy:

  1. Czy dobrze widzę? Jesz placki ziemniaczane z dżemem? :) U mnie w domu od zawsze jemy je ze śmietaną. Może kiedyś spróbuję tak jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie wygląda.
    Czekam na rozdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wyglada
    :)
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybrałaś już imię dla synka? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kurczę, zgłodniałam, a od dzisiaj jestem na diecie :D też muszę kiedyś spróbować połączenia z dżemem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uu - a dżemem jeszcze nie próbowałam :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam placki ziemniaczane:) Ależ narobiłaś mi apetytu:)
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam placki ziemniaczane<3
    Ale widzę ,że ty kosztujesz je z dżemem:0Pierwszy raz widzę taki sposób jedzenia placków ziemniaczanych ale może sama się na takie skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za plackami ziemniaczanymi ale od czasu do czasu lubię zjeść;)
    Mam prawie taki sam przepis;D

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmm ostatnio miałam na obiad! Wolę bardziej przypieczone ale właściwie żadnymi bym nie pogardziła:P pychotki

    OdpowiedzUsuń
  11. też lubię placki :) jem albo z gulaszem (placki po węgiersku) albo z cukrem ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. ja też nie próbowałam jeszcze z dżemem ;o ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne sa jesli zetrzesz je na duzych oczkach i dodasz tez tak samo starta marchewke;)
    jakos sie jeszcze nie spotkalam zeby jesc placki z dzemem:)

    OdpowiedzUsuń